SEO audit

De temperatuur meten

Alvorens te starten met zoekmachine optimalisatie, is het belangrijk om te weten waar de werkpunten liggen. De analyse hiervan gebeurt met behulp van verschillende tools, en technieken die toelaten om een exacte inschatting te maken van waar er aanpassingen dienen te gebeuren.

Onsite vs off site

Bij SEO kan je twee grote groepen van factoren onderscheiden die een invloed hebben op de zoekresultaten. On-site factoren zijn de items waarop je zelf als webmaster, of digitale marketeer een bepaalde invloed op hebt. Bijvoorbeeld, het plaatsen van alt-tags bij afbeeldingen, het optimaliseren van de laadtijd van je belangrijkste pagina’s, het gebruiken van de juiste zoektermen etc.

Off-site zijn factoren die moeilijker te beïnvloeden zijn, maar die wel een groot belang hebben op het uiteindelijke resultaat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het correct inschakelen van sociale media, links plaatsen op gerelateerde websites, customer reviews, rating via google etc.

Beide factoren zijn belangrijke schakelen wanneer je de focus wil leggen op zoekmachine optimalisatie. Door een SEO audit te doen, helpt Magnefik u de juiste keuzes te maken, en de prioriteiten te bepalen.

top